שמעתי פעם מאישה חכמה את המושג 'להסכים לעבור'.
דברים קורים, והם לא בשליטה שלנו, וכדי לעבור אותם בצורה המיטבית אנחנו צריכים פשוט 'להסכים לעבור' בהם.
לקחתי את זה למקום של האימהות וניסחתי לי סלוגן שהפך להיות נר לרגליי:
"במקום להילחם, להתמסר"
במקום להילחם בתהליך ההשכבה, להתמסר אליו. להסכים להיות בו.
במקום להילחם בשעות אחר הצהריים להתמסר אליהן, להיות עם הילדים עד הסוף.
במקום להילחם ביום בו הילדון החולה נשאר בבית, להתמסר אליו. להיות איתו אפילו שיש עבודה.
וכך הלאה.
הגננת: "אתם יודעים למה ה' נתן את התורה דווקא על הר?"
הילד: "כי אסור לשים ספרי קודש על הרצפה!"
פניני: למה אין לנו השקפה בבית!
אמא: שקט נדהם.
אמא: מממההה, מה זה נקרא?
פניני: למה אין לנו מרפסת שמשקיפה על הנוף?
שרה מחקה את האחים הגדולים וקופצת קפיצת ראש מהספה.
אמא נבהלת.
שרה : "את תראי איך ה׳ שומר עלי!!"